TellWell Iedereen is een verteller Medewerkers worden ambassadeurs, klanten worden fans
U bent nu hier: Home - Corporate storytelling - De vijf 'V's' van Corporate storytelling

Hoe een corporate story bouwen?

TellWell helpt bedrijven en bedrijfsleiders te  luisteren naar de verhalen die in en over de organisatie worden verteld. In Storytelling workshops  gaat TellWell op zoek naar de anekdotes van medewerkers over wat zij dagelijks meemaken in hun contacten met collega’s en klanten. TellWell helpt het management de essentie van deze workshops te koppelen aan de strategie van het bedrijf. Zo is de organisatie in staat om helder te vertellen waar zij vandaan komt, wie zij is en waar zij naartoe wilt. Het verhaal is de brug tussen de bedrijfscultuur en de strategie enerzijds en alle interne en externe communicatie anderzijds. Belangrijker nog dan het uiteindelijke verhaal is de manier waarop het verhaal tot stand komt. De Corporate story komt pas tot leven in de organisatie als medewerkers zich erin herkennen. Via de Storytelling workshops schrijven zij mee het gezamenlijke verhaal en wordt dit een bron van betrokkenheid en motivatie. Een authentieke Corporate story creëert identificatie in de organisatie en conversatie in de buitenwereld.  

 

De essentie van de aanpak van TellWell is terug te vinden in de de vijf 'V’s' van Corporate storytelling:

 

 

VANGEN                                         

VORMEN                                        

VERTELLEN                         

VERANKEREN                     

VIRUS 

  

StoryWell Circle™

De StoryWell Circle™ is een cirkel die steeds groter wordt, als een plas water die steeds zijn weg zoekt.  Heel klein start de cirkel als een bron van anekdotes en deint uit tot een zee van verhalen.

 

storywell circle