TellWell Iedereen is een verteller Medewerkers worden ambassadeurs, klanten worden fans
U bent nu hier: Home - Corporate storytelling - Wat is Corporate storytelling?

Een gemeenschappelijk doel

 

Een echte Corporate story geeft concrete invulling aan de missie, de visie en de waarden van het bedrijf. Ieder bedrijf wil graag dat zijn waarden reflecteren in één bedrijfscultuur, maar men vergeet soms dat een bedrijf bestaat uit mensen. Mensen met verschillende ideeën, doelstellingen en overtuigingen. Daarom is het zo belangrijk dat een Corporate story een authentiek verhaal is waarin medewerkers en klanten zich herkennen. Dit verhaal geeft zin aan datgene wat hen dagelijks bezig houdt en is een baken, een concrete invulling van het gemeenschappelijke doel. TellWell tracht bedrijfsleiders en leidinggevenden ervan te overtuigen dat Corporate storytelling niet gaat over het mooi verpakken van een boodschap. Corporate storytelling gaat over Human Interest, over oprechte aandacht voor de medewerker en de klant. 

 

pad

 

 

ROI van Corporate storytelling

Het is moeilijk om organisaties voor te rekenen wat op korte termijn Corporate storytelling kan opbrengen. Corporate storytelling verhoogt de betrokkenheid van medewerkers, wat  positieve gevolgen heeft voor de motivatie en de productiviteit. Deze aanpak bestrijdt bovendien absenteïsme en burn-out. Bedrijven behouden makkelijker werknemers en hebben een troef bij het aantrekken van de beste toekomstige medewerkers. Extern verhoogt Corporate storytelling de geloofwaardigheid, waardoor klanten zich met het bedrijf kunnen identificeren en klantentrouw ontstaat.

 

 

Medewerkers worden ambassadeurs en klanten worden fans!